9.9.11

Organik Hiperaktif :)

Simsim'in beslenmesi ve uyku düzeni ile ilgili katı kurallarımız olduğunu yazıp duruyorum hep.

Soranlar oluyor; bu zamanda nasıl iyi beslediğinden emin olabiliyorsun diye..

Çarşı, pazar geziyorum. Organik marketleri alt üst ediyorum. Çiftlikleri geziyorum...

ve böylelikle en azından kendimi tatmin ediyorum :)

Çok organik oldu Simsim... Çikolata paketlerine anlamsız bakışlar atıyor, hala çikolata ve şekersiz takılmaktayız :)

Ona özel organik un ve organik esmer şekerden kek ve kurabiyeler yapıyorum, bayılıyor!

Bu zamana kadar neler yaptım, neler ettim...

Sebze ve meyveleri organik pazardan ya da bahçeleri olan tanıdıklarımdan aldım, yedirdim.
Her büyük markette bulunun organik bal, pekmez, kuru üzüm, dut kurusu, yumurtalara abone oldum.

Damacanalardaki BPA'lara yakınıma bayi açması için ısrarla taciz ettiğim Taşkesti su ile 'bye bye' dedik. Yemekleri bu su ile yaptım ama yine de Simre'nin içme suyunu cam şişeli sulardan verdim. BPA biberon ve damacanalar'ın neden olduğu hastalıklar göz ardı edilemeyecek düzeyde. İlgili haberi okumanızı şiddetle tavsiye ederim. Öyle ki anne karnındaki bebeğin testis gelişimini bile bozma riski var!!! Bi de direk içen bebeği düşünün... BPA'yı ciddiye alın, plastikten uzak durun....

Ek gıdalarla tanışırken kefir mayaladım, kefirle tanıştırdım (pek sevmedi) ama inat ettim 1 yaşına kadar faydasını az da olsa almıştır.

Süt olarak da cam şişedeki günlük sütler gayet güzel yoğurt yapmak ve içirmek için. Ayrıca Pınar'ın organik küçük sütleri elimizde dolaşmaktayız.

18 aylık olduk, ipleri biraz gevşettim, organik pazara gitmiyorum ama direk fayda aldığı yumurta, ceviz, tereyağ, pekmezi hala organik alıyorum.

Tavuğu da Çatalca'da bir çiftlikten getirtiyorum, organik olduğunu pişiriken kolaylıkla anlayabiliyorsunuz :)

Ceviz boğazına takılır diye yediremediğim zamanlarda keten tohumu yağı takviye yaptım, omega 3 bakımından 1 avuç cevize eşdeğer..

Onu 'pufff' diye şişirecek bol şekerli muhallebi, çikolata, hamur işleri ve kızartmalar ile tanışacağına herşeyin organiği ve az şekerlisi ile beslendi.

Kemik gelişimi çok iyi. Minyon, ufak tefek.. Zayıf diyenlere tavsiyem 'Simsim'le 1 gün geçirin' :)

Kendisi Organik olduğu kadar da hiperaktif!!

Demirlere zıplayıp tutunup sallanan, kaydırağa ters tarafından tırmanan, salıncakta ayakta sallanan ve oto koltuğundan pıt diye çıkıp beni şok eden bir enerjiye sahip :)

Anne ve babası gibi kıkırdayan, gözlerinin içi gülen Simsim; istediği yapılmadığı anda da yeşeren ve kendini uzaktan da belli eden fena bir damara sahip!!! Ha bir de Km'lerce öteden duyulan çığlıklara :))))

Ünlü gurmeler neler dedi?

Yaz sezonunu geride bırakırken, Türkiye'de yeme - içme hayatına yön veren ünlü isimlerden yaza dair iz bırakanlar ve kış sezonu için tüy...