26.9.11

Okurken ağzınızı şapırdatmayın :)))

Hamilelik, anne, bebek, beslenme, bebek alışverişi tamam da...

Biraz da Sitare ne yer, ne içer, ne yapar, kime kızar, kimi sever'den bahsedeyim...

Bir kere Sitare güzel olan ne varsa yer ve genelde herşeyin iyisi nerde bilir; o yüzden aklıma geldikçe 'vazgeçilmez' yemek mekanlarımdan da bahsedicem...

Gecce.com da 5 sene boyunca, yazlık ve kışlık mekanların tanıtımını yaptığı dergilerin editörlüğünü yaptım.

Yani tüm mekaları yedim, yuttum!

Nerede eğlenilir, nerede doyulur, nereden aç kalkılır, nerenin servisi iyi, neresi value for money, nerenin nesi meşhur vs. hepsini ben yazdım.

O zamanlar arkadaşlarım, 'evlilik teklifi etmek için, rezervasyon için, özel ilgili görmek için, çok eğlenmek için, loca için beni ararlardı, ezbere yönlendirirdim'...

Senede iki kez yaptığımız gurme toplantılarında; Ünlü gurmeler Ahmet Örs, Ali Rıza Kardüz, Mehmet Yaşin, Mike Norman(360 istanbul), Teoman Hünal (north shields) ile bir araya gelmelerimiz de kendine ve çevresine yetebilen küçük 1 gurme olabilmem için kafi sanırım :)

Şimdi emekli oldum..

Hafızamda yer eden mekanların yeri ayrı, yeni açılan mekanları keşfetme arzumuz ve salaş mekanlardan tıka basa doyarak çıkma zevkimizle Haso ile uyum içindeyiz..

'Bir yer keşfettim, şu'su harika' dediğiniz yeri muhakkak biliyorumdur, bilmiyorsam da hemen gidip yemek için can atarım, söyleyin lütfen :)

Hızıma kimse yetişemez tabi yazlıkta 'anneler kızmasın, küsmesin diye akşam evde yemek, sonra dürüm, sonra dondurma, sonra kumpir, sonra midye ve sonra çorba' ile bana eşlik eden Sabri Baba hariç :)

Lezzetliye düşkünüm, farklı tatları severim, yemeğin hakkını verir güzelce yerim. :)

Genellikle salaş yerlerin bazı yemekleri daha hakkını vererek yaptıklarını iddia ediyorum...

Sunum olarak beklentiniz yoksa 'mmm mmm' diyerek bişeyler yiyip içip kalkmak isterseniz beni izleyin :))

Mesela Sitare Feriye'deki içi fıstıkla doldurulmuş tavuk sarma yerine Beyoğlu'ndaki Lades'te sahanda tavuk'u daha çok bayılarak yer..

Kısa kısa aklımdakiler...

Çapa'daki soslu tavuk çevirme ve Fasuli'nin kurufasulyesi.

Çanakkale'deki Adana kebapçısının başlangıçta gelen yağlı biber ve salça soslu lavaşları...

Antalya İncekum Avsallar'daki Gözlemeci'nin arasına marul sarılarak hazırlanmış patatesli gözlemesi...

Ayvalık Sarımsaklı'da Leda kızarmış dondurma.

Cunda'da Sahil Balıkçısı'nda kabak çiçeği dolması...

Yeşilköy Kebapçı Sait'te Adana Kebabı...

Kumburgaz Mavi Yelken (Eski adıyla abovvv'da) dürüm...

Cookshop krema ve fesleğenli ravioli...

Çok açsam Midpoint Chicken Mushroom...

Kemerburgaz Kardeşler esnaf lokantası'nın sulu yemekleri ve haftanın belli günleri çıkan Büryan...

Beyoğlu Hacı Abdullah'ta et yemekleri...

Sirkeci'de Paşazade'de hafif tatlı Terkib'i karides yahnisi ve Haso'nun bayıldığı pastırmalı humus 'Arap tavası'nı şiddetle tavsiye ederim. Sunum ve yemekler harika! İçerde bir tane Türk müşteri yok!! Menüdeki herşeye kefilim, bayılıyoruz :)

Ünlü gurmeler neler dedi?

Yaz sezonunu geride bırakırken, Türkiye'de yeme - içme hayatına yön veren ünlü isimlerden yaza dair iz bırakanlar ve kış sezonu için tüy...