27.5.11

Doğuma gider iken aldı da 1 yağmur! :)

Doğuma giderken götürmeniz gerekenlerin 'bence'sini paylaşmak isterim ki sizlere ufak da olsa 1 fikir versin :)

İşte geçen sene edindiğim tecrübemden kalanlar...

Çantamın kişisel kısmını 32. haftada hazırlamıştım.

Bebeğe gerekli olan hastane çıkış setlerini ise sona bırakmıştım ve 36. haftada ani bir doğum sancısıyla evden sürünerek çantamı alırken bebek kıyafetlerini de çekmeceden bir hışımla toparlamak zorunda kalmıştım.

O yüzden bence siz çantanızın her ayrıntısını en geç 32. haftada hazırlayın!

Ben Memorial Hastanesi'nde doğum yaptım. Yanıma alıp da, hastanenin tedarik ettiği ve çantamdan alıp da kullanmama gerek kalmayan bir sürü şey oldu..

Diğer hastaneler size ne sağlar, ne sağlamaz bilemiyorum en güzeli doğum öncesi gidip öğrenmek...

Götürüp pişman olduklarım, götürmeyip pişman olduklarımı eleyerek, şimdi doğursam neler götürürdüm listesi hazırladım hem de hangi marka ve mağazadan alacağınıza kadar :)

Çantanızı bölüm bölüm düzenleyin ve bence iki küçük çanta hazırlamanızda fayda var.

Çünkü o an çantanıza müdahale edemeyecek durumda oluyorsunuz ve sizinle olanlara teslim ediyorsunuz. Onlar da bebeğin o'su, şu'su nerde diye ararken sizin eşyalarınız birbirine giriyor ya da tam tersi sizin bir şeyinizi ararlarken bebeğinkiler karışıyor...

Kendiniz için:
- Kişisel kozmetikleriniz (roll-on, parfüm, makyaj malz., doğum sonrası kıpkırmızı olan ve kuruyan cildinize nemlendiriniz, dudak nemlendiriciniz, şampuan, saç kremi, vücut jeli)
- Lens kullanıyorsanız lens kutusu, lens solüsyonu
- Diş Macunu, diş fırçası
- Tarak, toka ve yatarken halinize bakabileceğiniz ufak 1 ayna :) (Hastanede kuaför var, gelip sizi toparlayabiliyor ama ben tercih etmedim kendimi oluruma bıraktım :)
- Emzirme sütyeni (ilk emzirme ile oluşan göğüs ucu yaralarından ve acısından pek kullanacak haliniz olmuyor ama çıkarken gerekli olabiliyor)
- Göğüs kısmı düğmeli gecelik,sabahlık (adeti size ve kaç gece kalacağınıza bağlı), ben pijama tavsiye etmem çünkü sezeryan da olsa normal doğum da olsa pansuman oluyorsunuz, kanamanız oluyor)
- Kullan at çamaşırlar (Watson's'dan ve e-bebek'ten almıştım) sadece çıkarken giymek için normal çamaşır götürün.
- Çıkarken giyeceğiniz spor kıyafetler (göbeğiniz hala bebek varmış 6-7 aylık hamile gibi olduğundan ona göre bol kıyafetler)
- Sizin için Ped, bebek bezi ve ıslak mendil hastanede veriyorlar ama siz yine de çıkarken de ihtiyacınız olacağını düşünerek az sayıda yanınıza alın.

- Hastanede süt gelmesi için humana still-tea veriyorlar ama siz yine de yanınızda götürün bol bol için sütünüz bol olsun :)

Bebek için:
- Hastane çıkış seti ya da siz kendiniz set yapın çünkü bazı setler çok kullanışsız olabiliyor (şapka, eldiven, çorap, mevsimine göre mothercare yeni doğan bacaksız atlet tulum, üzerine de uzun kollu penye tulum ve penye yelek, peluş olmayan battaniye, peluşlar bebeğe alerji yapabilir) Bebek kusabilir, yapışkan kakası bulaşabilir ihtimallerini düşünerek adetleri ayarlayın..
- Arabada giderken yatıracağınız ve hastaneden çıkarken de taşımanıza yardımcı olacak ana kucağı yani oto koltuğu (biz maclaren bebek arabası ile uyumlu maclaren oto koltuğunu götürmüştük de bebek içinde emanet gibi kalıyor, daha önce hiç bebek oturtmadığınız için de öyle bakakalıyorsunuz, biz daha sonradan aldık ama bence siz hemen bel destek minderi alın. Ayrıca koltuk kumaşları terletiyor, yaz ayları için havlu kılıf da almanız tavsiyem..
- Eğer ıslak mendil kullanacaksanız kesinlik Unibaby yeni doğan ıslak mendil kullanmalısınız çünkü sadece su içeren ve kanserojen maddeler içermeyen tek marka...
-

Ünlü gurmeler neler dedi?

Yaz sezonunu geride bırakırken, Türkiye'de yeme - içme hayatına yön veren ünlü isimlerden yaza dair iz bırakanlar ve kış sezonu için tüy...