29.9.18

Ünlü gurmeler neler dedi?

Yaz sezonunu geride bırakırken, Türkiye'de yeme - içme hayatına yön veren ünlü isimlerden yaza dair iz bırakanlar ve kış sezonu için tüyoları aldım, derledim. Keyifle okuyunuz...

ALİ ESAD GÖKSEL
Yaz tatilini, çalışarak geçirdim. Yazın yapılması zaruri tatilden, sıcaktan ve kalabalıktan hoşlanmadığım için ancak bugünlerden sonra giderim. Kimsenin olmadığı, soğuk yerleri seviyorum. Lokal yemek, bit pazarları, turist görmemek ve tek başıma dolaşmak gezerken bana huzur verir. Uzun zamandır hizmet veren lokantaları seviyorum. Bunlardan birisi de ‘’Kıyı’’ ve şu anda gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki; ‘’Swiss Otel- 16 Roof’’ çok iyi bir ekibin elinde. Çok reklamı yapılan, aşçısının çok ortalıkta olduğu, popüler mekanlardan hiç hoşlanmıyorum. Moda yerlerden uzak durulması tavsiyemdir. Sakin, sıhhatli ve ulusumuz için barış, hepimizin bir ağız tadı olsun diliyorum...


UĞUR TALAYHAN
Bayram tatilinde birkaç gün dinlenme şansım oldu. Dalaman, Göcek tarafındaydım. Aile ziyaretleri Yaptım. Bir kaç gün dinlendim. 7 gün 24 saat yoğun iş temposu ile çalıştığım için doğru düzgün tatil yapamadım ama şöyle söyleyebilirim Çeşme ve Bodrum’a gitmiş kadar oldum. Kenan Abi’yi takip ederek oraları yaşadım...


ERTUĞRUL ÖZKOK
Yazın yeni bir kitap yaptım, sonbaharda çıkacak; ‘inanç’ üzerine... Akbük’te evim var, evimde sakin ve kalabalıktan uzak bir yaz geçirdim. Yazın öyle özel bir restoran tercih etmedim. Bu akşam mesela çok güzel bir yerdeyiz harika bir Peru yemeği yiyoruz. İtalya da Ponza adasına gittim, oralarda biraz dolaştım ondan sonra da pek dışarı gitmedim yazın yazlıktaydım. Türkiye’de son zamanlarda bir restoranda inanılmaz kazık yedim. O yüzden bundan sonra bir restorana giderken temkinli davranıyorum. Artık şöyle bir prensip edindim kendime; iyi yemek için çok para vermeyeceğim. Türkiye’de bu ekonomik kriz devreye girince artık fiyat, kalite oranında en iyi hizmeti verecek restoranı bulmayı hedefledim. Bu restoran hangisi bilmiyorum ama ben yemek yediğimde paramın karşılığını almak istiyorum ama karşılığını almak istediğim param da çok fazla değil. Yaşadığımız ekonomik krizden, doların bu halinden sonra kendimi artık orta halli bir vatandaş olarak hissediyorum ve bundan sonra da öyle yaşayacağım seçtiğim restoran bundan sonra kaliteyle fiyatı iyi dengelemiş kendi halinde bir restoran olacak. Mesela İzmir Urla da böyle restoranlar var; gayet güzel hem hizmeti hem kalitesi hem masa estetiği gayet güzel. Türkiye’de restoranlar maalesef 2500 tane parası sınırsız insanın parasıyla geçinen restoranlar haline geldiler. Bunların akıllarını başlarına alması lazım. Biz dolar üzerinde yaşayan bir toplum olmayacağız. Hesabımızı Türk parasıyla hesabımızı yapıcaz. Bundan on yıl önce; 1 dolar 1,5 TL idi yani yurtdışında bir espresso içtiğim zaman 3 Euro yani karşılığı 4 TL ödüyordum ama şimdi 25 tl veriyorum yani dolayısıyla ona göre davranmalıyız. Türkiye şu anda her bakımdan dipte; insan hakları, siyaset, adalet, ekonomi... Buradan ayağımızı yere vurup hep beraber yukarı çıkacağız...

KENAN ERÇETİNGÖZ
İnanır mısınız? Bu yaz hiç tatil yapamadım!?!?!?
Benim tatilim, tatil gibi olmuyor her gittiğim yerde o kadar çok dostlarım var ki onlarla sohbet etmekten hiç tatil yapamadım. Şimdi tatil yapmak istiyorum, kimsenin olmadığı bir yerlere kaçmak, mavi tur yapmak istiyorum. Ege’nin güzel koylarını gezip oradaki salaş mekanlarda denize ürünleri yemek istiyorum. Yanıma telefonumu almayı düşünmüyorum, tabi dayanabilir miyim bilmiyorum. Bir nevi detox yapmak istiyorum.

GÜNERİ CİVAOĞLU
Bodrumdaydım bu yaz. İki mekan tavsiye edebilirim biri biteste famps diye bir restoran köyiçinde hoş bir yer yapmışlar eski bir bodrum evini eski bir taş evi büyütmüşler bahçe yapmışlar mutfağı çok lezzetli .italyan yemekleri ağırlıklı mutfağı var ambiyans çok güzel iki tane genç hanım var
Diğeri ise zayi diye bir yer orası da çok hoş bir alan birtezde büyük zeytin ağaçlarının 600 içinde iki tane taş ev. Birisi eskiden Belkıs hanıma aitmiş büyük halı sanatçısı ve kütüphane yapmışlar kütüğhanenin karşısındaki evde mutfak var kendi ekmeklerini bile yapıyolarlar sessizlik içinde hari,ka bir kütüphane . klasik müzik eşliğinde kitap da okuyabilirsonuz çok da güzel bir kokteyl barı var. Akşamüstleri denizden çıkıp da eller havaya ya gidiyorlar ama ben zengin bir kitaplık satın da alabiliyorsun uz sanat eserleri var piyano var vve orada sık sık sanatçıları şçağırıyorlar resitaller oluyor. Zayi zeytin demek ölümsüzlüğü temsil ediyor orada huzur içinde keyifli zaman geçirdim.



EBRU ERKE
Yeni mekanları görmek ve denemek için yine her zamanki gibi Bodrum ve Çeşme Alaçatı’ya gittim ama en keyifli tatilimi Karadeniz’de yaptım, inanılmaz keyifliydi. Biraz da sıkılıyoruz galiba o kalabalıktan... Servis açısından çok müzdarip olmadım ama doğal olarak fiyatlar biraz fazla olabiliyor ve bu da insanın canını sıkabiliyor zaman zaman. Onun dışında herşey iyiydi, şef lokantalı arttı. Çeşme her zamanki gibiydi. Yenilikler vardı, klasikler vardı işleri çok zor o yüzden kötü eleştiri yapmayı pek adilane bulmuyorum. Ekonomik krizin sektöre Parası olumlu yansıyacağını düşünüyorum. İç piyasaya seyahatler azaldığı için doğru yemek yiyip onunla muadil paralar ödedikleri yerlere daha fazla gidecekler daha çok dışarı çıkacaklar yani açıkçası kıştan umudum çok.


SERMET SEVERÖZ
Bu sene en çok Bodrum ve Çeşme’ye gittim her sene olduğu gibi... İş gereği biraz yurtdışı yaptım. Avrupa, Uzakdoğu... İşte böyle geçti gitti yaz. Yazlık mekanları ziyaret ettim hemen hemen hepsi artık çok güzel oldu. Memnun etmeyeni nerdeyse yok gibi ancak bir şey söylemek gerekirse ya fahiş fiyatıyla akılda kalan oluyor ya da kötü servisiyle akılda kalan oluyor ama onun dışında hemen hemen hepsi gerçekten çok başarılı. Çünkü yaz sezonu çok kısacık bir dönemi kapsıyor. Neredeyse sadece 8 haftasonu iş yaparak gelir elde ediyorlar. O yüzden onları affetmek lazım ne kadar pahalı olurlarsa olsunlar bazen ona da göz yummak lazım çünkü herkes için bir alternatif var. Orda da ekmek yiyenler var. Yaftayı vurmak kolay ama sana 10 ay yağmur yağan, açıkta duran bir mekanı sana cillop gibi çıkartıyor, şehirde alıştığın hizmeti sunuyor o zaman onun da bir bedeli olmalı. Kış ile ilgili bir bilgim yok eskilerle idare edeceğiz yenilere de seve seve gideceğiz.


ARDA TÜRKMEN
Tatilde çok bir şey yapmadım. Kısa tatiller yaptım ve bayramda İstanbul’da bulundum. Özellikle bayramda İstanbul’da kalmak bana çok iyi geldi.. Bol bol bisiklete bindim. Çok spor yaptım ve restoranla ilgilendim. Kısa kaçamaklarım ağırla oldu, Çeşme’ye gittim .Çok güzel yeni yerler açılmış. Önermeyeceğimi düşündüğüm mekanları çok tercih etmiyorum ve gitmiyorum. Hayal kırıklığına uğratan bir mekan olmadı. Kendimi garantide hissettiğim yerlere gitmeyi tercih ediyorum. Piyasanın canlanmasını, insanların dışarı çıkıp sosyal hayatına devam etmesi gerektiğini düşünüyorum. Umarım bu şekilde de devam eder. Yiyecek ve içecek piyasasının akıcı bir kış sezonuna ihtiyacı var.

YELDA İPEKLİ
Enteresan geçen bir yaz tatilim oldu. Proje üzerinde çalışarak, yoğun geçti. Kısa bir Londra tatili ve Bodrum tatili yaptım. Pek Türkiye dışına çıkamadım, Türkiye’de olmam gerekti. Ama keyifliydi..
Bu kış enteresan bir kış olacak gibi görünüyor. Sosyo Politik olarak ve ekonomik olarak farklı bir döneme girdiğimizi düşünüyorum. Bu yüzden seçiciliğin artacağını, kalite beklentisinin yükseleceğini düşünüyorum. İnsanların moral’e ihtiyacı olduğu için eğlence ve yiyecek içecek sektörüne çok fazla görev düşüyor.

MEHMET YAŞİN
Yazın kitap yazdım, Ekim veya Kasım’da piyasaya çıkacak. Mutfağa girmeye ürkenlere yönelik bir yemek kültür kitabı hazırladım; içinde anılar var, tarifler var, ukalalıklar var... Alaçatı’da çekim yaptım biraz sonra Marmaris’e gittim sonra vahşi kalabalıklar akın akın yazlık yerlere gitmeye başlayınca ben İstanbul’a kaçtım. İstanbul’un sessizliği ve kalabalık olmayan yollarının tadını çıkardım. Güneyde, Alaçatı’da o kalabalıklardan tıkış tıkış omuza omuza yemek yemekten gerçek lezzetleri bulamadım. Zannediyorum o mekanların işletmecileri de bu kalabalıklara yemek yetiştirmekte zorlandılar. İstanbul’a gelince, balık yasağı kalktı ve ilk siftahımı yaptım. Palamut harika görünüyor. Çok lezzetliydi. Benim belirli balık mekanlarım var. Lacivert, Kıyı gibi... Deli bellediğini beller derler ya; ben de sevdiğim ve bildiğim yerler dışına çıkmayı çok sevmiyorum. da ise henüz balık yeni başladı. Şimdi bundan sonra artık bakacağız nerede ne yiyeceğiz diye ama palamut iyi görünüyor çok lezzetliydi siftah yaptım. Yani benim belirli balık mekanlarım var. Laciver uskumru kıyı gibi deli bellediğini bellermiş derler ya sevdiğim bildiğim yerler dışına çıkmayı sevmiyorum.









Ünlü gurmeler neler dedi?

Yaz sezonunu geride bırakırken, Türkiye'de yeme - içme hayatına yön veren ünlü isimlerden yaza dair iz bırakanlar ve kış sezonu için tüy...