20.11.15

Son takibim...

Bana araba kullanmayı, hem de serseri gibi hızlı araba kullanmayı öğretirken hiç aklına gelmişmiydi şoförlüğümün cenaze aracında onu takip etmeme yarayacağını...

Ablamla eşler mezarlık işlerindeydiler. Annemle ben hastanede. Cenaze arabasına annem bindi, ben arkadan takip ettim. Hayal meyal hatırlıyorum. Hıçkıra hıçkıra başımı direksiyona dayadığımı cenaze aracı şoförü görmüş. Aracı durdurup annemi yanıma yolladı.
Çok gücüme gitti babamı yeşiller içinde takip etmek.

Kulağımda yaşarken kendini takip ettirirken söyledikleri yankılanıyor.

Biz birimizin arabasını servise verecekken iki araba çıkardık, birini servise bırakır dönüşte tek araba dönerdik.
Daha yeni araba kullanıyodum. Taktı bi gün beni peşine. Takip et beni dedi. Alibeyköy'den Tem'e çıktı. Başladı basmaya. Trafik de yoktu. Alışık da değildim öyle hızlı gitmeye.
Aradım babamı. 'Biraz yavaşlasan, yetişemiyorum sana' dedim. 'Bas bas, korkma bas, takip et beni, hızlı şofor ol' dedi gülerek. Sinir olmuştum. Hatta o gün anneme şikayet ettim. Herkesin babası yavaş der, benimkine bak perişan etti beni diye..
Bana inadına yapardı, dar yollara sokardı, hiç de karışmazdı, otururdu yanıma seyrederdi. Geçmeyi başarınca 'aslan be' derdi. Bu araba kullanma sevdamız aslında ben daha çok küçükken Yalovadaki yazlıkta babamın kucağında direksiyonu bana verdiği günlerde başladı :)
Velhasıl kelam işte onu o gün son kez öyle takip ettim. Ağlayarak. Şimdi de yazarken...


Ünlü gurmeler neler dedi?

Yaz sezonunu geride bırakırken, Türkiye'de yeme - içme hayatına yön veren ünlü isimlerden yaza dair iz bırakanlar ve kış sezonu için tüy...